Informacje ogólne

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu realizuje projekt pn. „Kadra z potencjałem – rozwój kompetencji pracowników dydaktycznych UWSB Merito we Wrocławiu”, nr FERS.01.05-IP.08-0099/23, dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

     

    Termin realizacji: 1.04.2024 - 31.03.2027

     

    Wartość projektu: 896 038,90 zł 

    Dofinansowanie ze środków UE:  739 411,30 zł

    Dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 129 206,04 zł

     

    Cel projektu: Wzrost kompetencji dydaktycznych, cyfrowych, branżowych oraz z obszaru zielonej transformacji wśród 80 osób kadry dydaktycznej (38K, 42M) w okresie 1.04.2024-31.03.2027, poprzez m.in. udział w Programie rozwojowym M.A.G.I.A. Merito - Metody Akademickie dla zielonej Gospodarki, Innowacji i Aktywizacji.

     

    Produkty i rezultaty

    • Opracowanie programu rozwojowego dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne na UWSB Merito we Wrocławiu
    • Opracowanie gry biznesowej podnoszącej kompetencje w zakresie zielonej transformacji i warsztaty z wykorzystania grywalizacji w dydaktyce
    • 80 osób prowadzących zajęcia dydaktyczne na UWSB Merito we Wrocławiu objętych bezpośrednim wsparciem w projekcie
    • 50 osób, które nabędą kompetencje cyfrowe, dydaktyczne oraz z obszaru zielonej transformacji w wyniku udziału w projekcie
    • 10 wizyt studyjnych w firmach i uniwersytetach krajowych oraz zagranicznych
    • Udział 8 osób w konferencjach krajowych i międzynarodowych
    • Wzbogacenie zasobów bibliotecznych UWSB (zwłaszcza o publikacje w wersji cyfrowej) z zakresu zielonej transformacji, nowoczesnych metod dydaktycznych oraz zrównoważonego rozwoju w różnych branżach gospodarki.

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Informacja o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu z KPON

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu informuje, że istnieje możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

     

    Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektu FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

    • poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
    • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

    Oferta dla osób uczestniczących w projekcie

    Główne działania w projekcie:

     

    1.Opracowanie Programu rozwojowego, który będzie służyć podnoszeniu kompetencji dydaktycznych, cyfrowych oraz związanych z zieloną transformacją. 

     

    2.Stworzenie gry z obszaru zielonej transformacji, którą osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne będą mogły wykorzystywać na zajęciach.

     

    3.Dalsze aktywności dla osób uczestniczących w Programie rozwojowym:

    • Program mentoringowy z obszaru zrównoważonego rozwoju.
    • Szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb, rozwijające kompetencje cyfrowe, dydaktyczne oraz związane z zieloną transformacją/zrównoważonym rozwojem (do wyboru przez dydaktyków z oferty rynkowej lub zamknięte szkolenia realizowane na zamówienie uczelni).
    • Udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach.
    • Wizyty studyjne. 
     
    Ogólne zasady uczestnictwa:

     

    • Oferta kierowana jest do osób prowadzących zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu - pracujących na podstawie umowy o pracę oraz świadczących usługi na podstawie umowy zlecenia.
    • Projekt służy podnoszeniu obligatoryjnie kompetencji kadr dydaktycznych wyłącznie w 3 obszarach: cyfrowym, dydaktycznym oraz zielonej transformacji.
    • Każda osoba uczestnicząca w projekcie zobligowana jest do udziału w działaniach służących podniesieniu wszystkich 3 wymienionych wyżej kompetencji. 
    • Program mentoringowy, warsztaty z grywalizacji, warsztaty z tworzenia scenariuszy VR, udział w konferencjach i wizytach studyjnych dostępne będą wyłącznie dla osób, które uczestniczyły we wszystkich 5 szkoleniach z Programu rozwojowego.

     

     

    Szczegółowe zasady uczestnictwa oraz dokumenty do pobrania dostępne są w zakładce "Rekrutacja".

     

    Harmonogram wsparcia

     

    • Czerwiec 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji oraz zadania 2: Działania podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji 
    • Maj 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji oraz zadania 2: Działania podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji 
    • Kwiecień 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji oraz zadania 2: Działania podnoszące kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i z zakresu zielonej transformacji 
    • Marzec 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji
    • Luty 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji
    • Styczeń 2025 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji - ZMIANA
    • Grudzień 2024 Realizacja szkoleń w ramach zadania 1: Program rozwojowy "M.A.G.I.A. Merito" - Metody Akademickie dla Zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Informacje dla osób kandydujących do uczestnictwa w projekcie

    Regulamin rekrutacji osób uczestniczących w projekcie  
    „Kadra z potencjałem – rozwój kompetencji pracowników dydaktycznych UWSB Merito we Wrocławiu”, FERS.01.05-IP.08-0099/23-00 

     

    1. Postanowienia Ogólne 

     

    1.1. Projekt ma na celu rozwój kompetencji kadry dydaktycznej Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu wyłącznie w 3 obszarach: dydaktycznym (w tym w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod i metodyki kształcenia), cyfrowym oraz zielonej transformacji.  

     

    1.2. Rekrutacja odbywa się zgodnie z zasadami transparentności, równości, dostępności oraz w zgodzie z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych 

     

    1.3. Projekt zapewnia równy dostęp dla wszystkich kandydatek i kandydatów, niezależnie od płci, wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy innych cech chronionych przez prawo, z poszanowaniem zasad równości szans i niedyskryminacji. 

     

    1.4. W celu zwiększenia dostępności i stosowania zasad zrównoważonego rozwoju, rekrutacja oraz komunikacja z osobami uczestniczącymi w projekcie odbywać się będą głównie w formie elektronicznej. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest stosowanie innych form komunikacji. 

     

    1.5. Osoby zatrudnione na stanowiskach dydaktycznych, biorące udział w Projekcie mają prawo i możliwość zgłoszenia swoich szczególnych potrzeb, w tym w odniesieniu do dostępności materiałów, stosowanych technologii oraz potrzeby skorzystania z dodatkowej pomocy. 

     

    2. Ogólne informacje o dostępnych rodzajach wsparcia w projekcie 

     

    2.1. Projekt składa się z kilku modułów: 

    a) Programu rozwojowego „M.A.G.I.A. Merito – Metody Akademickie dla zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji”, dzielącego się na część podstawową, w której skład wchodzi pięć 8-godzinnych szkoleń: 

    • Wprowadzenie do zagadnienia zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju. Jak uczyć o zmianach klimatu w angażujący i efektywny sposób? 

    • Różnorodność i włączanie a efektywność zajęć dydaktycznych  

    • Wykorzystanie sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii w dydaktyce  

    • Efektywne nauczanie online. Metody oceny pracy zdalnej 

    • Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym w pracy dydaktyka 

     

    oraz część dodatkową, w skład której wchodzą: 

    • Warsztaty z grywalizacji, w wyniku których opracowana zostanie gra biznesowa (planszowa lub karciana) dla studentów i studentek dotycząca zielonej transformacji uczelni i zrównoważonego rozwoju (1 grupa, max.10 osób).  

    • Warsztaty z tworzenia scenariuszy VR (2 grupy) 

    • Program mentoringowy z zakresu zrównoważonego rozwoju dla 20 os. – po 8 godz./os.  

     

    b) Indywidualnie wybrane szkolenia podnoszące kompetencje dydaktyczne (w tym w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod i metodyki kształcenia), cyfrowe oraz w obszarze zielonej transformacji. 

     

    c) Wizyty studyjne – limit 10 miejsc 

     

    d) Konferencje krajowe i międzynarodowe – limit 8 miejsc 

     

    2.2 Warsztaty z grywalizacji, tworzenia scenariuszy VR, program mentoringowy, uczestnictwo w wizytach studyjnych oraz konferencjach możliwe będzie wyłącznie dla osób, które zrealizowały podstawową część Programu rozwojowego, tj. Wzięły udział w pięciu jednodniowych warsztatach opisanych w punkcie 2.1 lit. a. 

     

    3. Warunki Uczestnictwa 

     

    3.1. Uczestnikami / uczestniczkami Projektu mogą być osoby, które są nauczycielami i nauczycielkami akademickimi lub osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu (WFiZ we Wrocławiu lub WE w Opolu) na podstawie umowy zlecenia. Nie będę przyjmowane zgłoszenia osób współpracujących z Uniwersytetem na podstawie umów o świadczenie usług (tzw. B2B). 

     

    3.2. Każda osoba uczestnicząca w Projekcie zobowiązana jest do udziału w co najmniej trzech szkoleniach z podstawowej części programu „M.A.G.I.A. Merito – Metody Akademickie dla zielonej Gospodarki, Innowacyjności i Aktywizacji”, które mają na celu podniesienie kompetencji dydaktycznych (w tym w zakresie wykorzystania nowoczesnych metod i metodyki kształcenia), cyfrowych oraz w zakresie zielonej transformacji. 

     

    3.3. W wyjątkowych sytuacjach, gdy uczestnik/-czka projektu nie mógł/-a wziąć udziału w zaplanowanym szkoleniu z powodów losowych lub zawodowych, dopuszcza się możliwość odrobienia opuszczonego szkolenia z inną grupą w kolejnym cyklu szkoleniowym. Możliwość ta będzie rozpatrywana indywidualnie na podstawie wniosku przedstawionego Menedżerowi Projektu.

     

     

    4. Procedura Rekrutacji 

     

    4.1. Zgłoszenie do udziału w Projekcie odbywa się na podstawie złożonej deklaracji uczestnictwa wraz z oświadczeniami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych i spełniania kryteriów grupy docelowej. Dokumenty w formie papierowej należy dostarczyć do Koordynatora lub Biura projektu. W przypadku osób z niepełnosprawnościami, wymagane może być przedłożenie do wglądu orzeczenia o niepełnosprawności. 

     

    4.2. Osoby kandydujące do uczestnictwa w projekcie mogą wziąć udział w procesie rekrutacyjnym tylko raz w całym okresie trwania projektu. Składając formularz zgłoszeniowy, kandydat/-ka wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacyjnego oraz realizacji projektu.  

     

    4.3. Rekrutacja prowadzona jest średnio co 3 miesiące, poczynając od października 2024. Szczegółowe terminy rekrutacji oraz wzory dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naboru będą ogłaszane na stronie internetowej projektu oraz dostępne będą w Biurze Projektu. 

     

    4.4. Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona i będzie podawana w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym. 

     

    4.5. W trakcie rekrutacji kandydaci/-tki zostaną poddani/-e ocenie punktowej zgodnie z ustalonymi kryteriami:  

     

    a) Zgodność treści szkolenia z obecnym lub planowanym zakresem prowadzonych zajęć: od 0 do 10 punktów.  

    b) Posiadanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności: 1 punkt.  

     

    W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie zdecyduje kolejność zgłoszeń. 

     

    4.6. Za rekrutację do projektu odpowiada 3-osobowa Komisja Rekrutacyjna, składająca się z koordynatora/-ki merytorycznego/-ej, przedstawiciela/-ki Korpusu Dziekańskiego i pracownika/-cy Działu Zarządzania Projektami. 

     

    4.7. Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje i odwołuje Menedżer projektu. 

     

    4.8. Do zadań Komisji należy:  

    • Ustalanie terminów przyjmowania zgłoszeń na poszczególne formy wsparcia.  

    • Przyznawanie oceny punktowej kandydatom.  

    • Ustalanie list osób przyjętych na szkolenia. 

    Posiedzenia Komisji są protokołowane. 

     

    4.9. W przypadku zgłoszeń na konferencje i wizyty studyjne, ze względu na niski limit miejsc, obowiązują dodatkowe kryteria rekrutacyjne:  

    a) współpraca z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu przez min. 1 rok, 

    b) roczna ocena OKD (okresowo prowadzona Ocena Kadry Dydaktycznej) na poziomie min.4,3 (weryfikowana przez Komisję Rekrutacyjną). 

     

    Ponadto, głos opiniujący kandydaturę mają Władze Uczelni. Komisja Rekrutacyjna będzie bezpośrednio zasięgać opinii Władz macierzystego wydziału danego dydaktyka.  

     

    5. Postanowienia Końcowe 

     

    5.1. O wynikach rekrutacji kandydaci i kandydatki zostaną poinformowani mailowo. 

     

    5.2. Od postanowień Komisji Rekrutacyjnej przysługuje odwołanie w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników. Rozstrzygnięcia w zakresie rozpatrywanych wniosków są ostateczne. 

     

    5.3. Procedura kwalifikacji obejmuje sprawdzenie zgłoszeń pod względem formalnym, ocenę punktową oraz sporządzenie list podstawowych i rezerwowych. 

     

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Zielona transformacja, AI, edukacja przyszłości – nowe książki już na półkach!

    Dzięki wsparciu ze środków unijnych, w czerwcu 2025 r. zbiory Biblioteki Uczelni zostały wzbogacone o nowe publikacje wspierające rozwój dydaktyki akademickiej oraz traktujące o zrównoważonym rozwoju, zielonej transformacji i wykorzystaniu nowych technologii w edukacji. Wśród nowości znajdują się książki z zakresu e-learningu, komunikacji, polityk klimatyczno-energetycznych oraz zastosowania sztucznej inteligencji. Zachęcamy do zapoznania się z pełną listą tytułów – są już dostępne dla społeczności akademickiej:

    • T. Grzyb, A.M. Ziółkowska (red.), Akademickie nauczanie zdalne: czego nauczyła nas pandemia, Smak Słowa, Sopot 2023.
    • L. Pokrzycka, P. Niedziółka, Dobre praktyki w e-learningu: e-learning akademicki i korporacyjny, UMCS, Lublin 2024.
    • T. Meurisse, Dopaminowy detoks: jak pozbyć się rozpraszaczy i odzyskać kontrolę nad swoim życiem, Sensus, Gliwice 2023.
    • A. Kowalska, Doświadczanie uczenia się w średniej dorosłości, CeDeWu, Warszawa 2023.
    • M.J. Szymański, Edukacja w zmieniającym się społeczeństwie, Difin, Warszawa 2022.
    • P.-J. Moran, Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu: 35 wskazówek dla specjalistów, Harmonia, Gdańsk 2024.
    • P.A. Kirschner, C. Hendrick, How Learning Happens: Seminal Works in Educational Psychology and What They Mean in Practice, Routledge, London 2023.
    • M.B. Rosenberg, Jak się dogadać. Komunikacja bez przemocy, RM, Warszawa 2023.
    • K. Kubiak, Komunikacja z AI. Dla początkujących, Helion, Gliwice 2023.
    • A. Jachymek, Sketchnoting. Kompletnie inny sposób notowania, Znak Emotikon, Kraków 2022.
    • Sprawozdawczość jednostek gospodarczych w dobie rozwoju koncepcji ESG, MT Biznes, Warszawa 2023.
    • A. Pabian, B. Pabian, Wielokulturowość w szkolnictwie wyższym: zarządzanie i komunikacja z cudzoziemcami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
    • J. Hausner, Zdrowy umysł w sieci algorytmów, Copernicus Center Press, Kraków 2023.
    • K. Schwab, Czwarta rewolucja przemysłowa, Studio Emka, Warszawa 2023.
    • A. Nowak, Energetyka rozproszona w polityce regionalnej, CeDeWu, Warszawa 2023.
    • T. Kamiński, Energetyka w okresie transformacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
    • M. Zieliński, Energia dla klimatu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
    • J.M. Fijor, Fałszywa energia, Fijor Podolski Publishing, Warszawa 2023.
    • P. Kowalczyk, Kierunki rozwoju branży odnawialnych źródeł energii, Difin, Warszawa 2023.
    • K.-F. Ng, Q.-F. Chen, Nadchodząca fala: sztuczna inteligencja, władza i przyszłość, Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2023.
    • J. Kowalska, Polityka klimatyczno-energetyczna Unii Europejskiej, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2023.
    • A. Nowicki, Pompy ciepła i efektywność energetyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
    • M. Kowalski, W cieniu AI, Marginesy, Warszawa 2023.
    • T. Kowalczyk, Wojna o minerały, MT Biznes, Warszawa 2023.
    • B. Zieliński, Wyścig o najważniejsze metale świata, Prześwity, Warszawa 2023.

    Zakończenie kolejnego cyklu szkoleń – mentoring już wkrótce !

    5 czerwca 2025 r. druga grupa osób uczestniczących w projekcie zakończyła cykl podstawowych szkoleń rozwijających kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i związane z zieloną transformacją. Tym samym już 36 uczestników i uczestniczek może teraz korzystać z kolejnych elementów programu rozwojowego.

    Już wkrótce uruchomiony zostanie Program mentoringowy w obszarze zrównoważonego rozwoju, którego celem jest wspieranie kadry dydaktycznej w praktycznym wdrażaniu idei ESG i celów SDG w dydaktyce oraz projektach akademickich. Wszystkie dostępne w tej edycji miejsca zostały obsadzone – do programu zgłosiło się 10 osób.

    Mentoring będzie realizowany w formule indywidualnej, online lub stacjonarnie, z udziałem praktyków i praktyczek posiadających doświadczenie w zakresie zrównoważonego rozwoju w różnych branżach.

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Grafika przedstawiająca laptop z nawiązaniem do AI, monitor, stos książek po prawej stronie

    Ruszają działania indywidualne!

    28 marca 2025 r. zakończył się cykl podstawowych szkoleń dla pierwszej grupy uczestniczącej w projekcie. 

    Od kwietnia rozpoczęła się realizacja kolejnego etapu wsparcia – indywidualnie dobieranych szkoleń zewnętrznych. Pierwsze wybory tematyczne koncentrują się na zastosowaniu sztucznej inteligencji w pracy akademickiej, np. „Jak skutecznie identyfikować problem badawczy i selekcjonować literaturę z wykorzystaniem AI”.

    Kobieta po 60. roku życia i mężczyzna po 30. roku życia, ubrani jak do pracy w biurze, rozmawiają na korytarzu.

    Druga grupa uczestniczy już w szkoleniach

    20 lutego 2025 r. rozpoczął się podstawowy cykl szkoleń dla drugiej grupy osób uczestniczących w projekcie „Kadra z potencjałem...”. W rekrutacji wyłoniono 22 osoby z dwóch wydziałów UWSB Merito: we Wrocławiu i w Opolu.

    Zajęcia realizowane są w formule zdalnej i zakończą się na początku czerwca. Po ukończeniu cyklu osoby uczestniczące będą mogły skorzystać z dalszych działań projektowych, w tym programu mentoringowego, specjalistycznych warsztatów oraz wyjazdów studyjnych.

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Dwie kobiety i jeden mężczyzna, ubrani w stylu biurowym, rozmawiają na korytarzu

    Pierwsza grupa rozpoczęła szkolenia – edycja stacjonarna wystartowała

    W 13. grudnia 2024 r. rozpoczęła się realizacja pierwszego cyklu szkoleniowego w ramach projektu „Kadra z potencjałem...”. Do udziału w edycji stacjonarnej zakwalifikowano 15 osób reprezentujących różne kierunki kształcenia na UWSB Merito we Wrocławiu.

    Pięcioszkoleniowy cykl rozwijający kompetencje dydaktyczne, cyfrowe i w obszarze zrównoważonego rozwoju został zainaugurowany szkoleniem "Efektywne nauczanie online. Metody oceny pracy zdalnej". Szkolenia w tej grupie będą realizowane w formie stacjonarnej, co sprzyjać będzie bezpośredniej wymianie doświadczeń i integracji środowiska akademickiego.

    Dwie kobiety i jeden mężczyzna, ubrani w stylu biurowym, rozmawiają na korytarzu

    Nowości w Bibliotece

    Dzięki środkom z projektu sfinansowano zakup nowoczesnej literatury wspierającej rozwój kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i proklimatycznych.

    Wśród nowości znajdują się publikacje z zakresu e-learningu, zielonej transformacji, edukacji dla zrównoważonego rozwoju, neurodydaktyki oraz innowacyjnych metod nauczania. Książki dostępne są w zasobach Biblioteki Uczelni i stanowią wartościowe uzupełnienie treści szkoleń. Wśród tytułów znalazły się m.in.:

     

    • S. Manabe, A.J. Broccoli, Algorytmy w służbie klimatu, czyli sekrety globalnego ocieplenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.
    • M. Machalska, Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.
    • M. Ligus, Efektywność inwestycji w odnawialne źródła energii – analiza kosztów i korzyści, CeDeWu, Warszawa 2009.
    • L. Pokrzycka, E-learning akademicki. Perspektywa wybranych dyscyplin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2023.
    • R. Marciniak, E-learning: projektowanie, organizowanie, realizowanie i ocena. Metody, narzędzia i dobre praktyki, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.
    • D. Michalski, Finanse zielonej transformacji, Difin, Warszawa 2022.
    • Możliwości i horyzonty ekoinnowacyjności. Wyzwania transformacji energetycznej i klimatycznej, (red. nauk.) D. Całus, M. Sołtysik, A. Michalski, Instytut Naukowo-Wydawniczy Spatium, Radom 2021.
    • B. Oakley, B. Rogowsky, T. J. Sejnowski , Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii, Wydawnictwo Sensus, Gliwice 2023.

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

    Kontakt z Biurem Projektu

    Adres Biura

    Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu

    ul. Fabryczna 29-31

    53-609 Wrocław

    budynek A, pok.127

     

    Menedżer Projektu

    Aneta Nowicka

    e-mail: aneta.nowicka@wroclaw.merito.pl

    kom. 698 086 840, tel. 71 376 23 06

     

     

     

    Zobacz, jak Fundusze Europejskie zmieniają rzeczywistość – śledź #funduszeeuropejskie i #funduszeue na Facebooku i LinkedIn !

     

    Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS)