O projekcie
Opis projektu
Projekt pt. "Kompleksowy program wsparcia kierunków Logistyka i Inżynieria Zarządzania kształcących na potrzeby branż kluczowych" nr FERS.01.05-IP.08-0063/23 realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Termin realizacji: 01.01.2024 r. – 30.09.2028 r.
Całkowita wartość projektu: 6 271 376,79 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 5 175 140,13 zł
Cel projektu
Celem Projektu jest rozwój we współpracy z pracodawcami oraz otoczeniem społeczno-gospodarczym kierunków studiów I stopnia Logistyka oraz Inżynieria zarządzania kształcących na potrzeby branż kluczowych dla rozwoju gospodarki (transport i energia odnawialna) oraz na rzecz zielonej i cyfrowej transformacji poprzez realizację kompleksowego programu wsparcia 240 studentów(-ek) i 20 osób kadry dydaktycznej na modyfikowanych kierunkach Logistyka, Logistyka inż. i Inżyniera zarządzania I st. na 3 wydziałach Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest do:
- 240 studentów i studentek (w tym 107 kobiet) kształcących się na kierunkach Logistyka I st. i Inżynieria Zarządzania I st. od roku akademickiego 2024/2025,
- 20 osób (w tym 5 kobiet) spośród kadry akademickiej prowadzącej kształcenie na kierunkach objętych projektem.
Oferta
Zadania
- Modyfikacja i realizacja programu kształcenia na kierunkach Logistyka, Logistyka inż. i Inżynieria zarządzania I st. na 3 wydziałach UWSB we współpracy z pracodawcami i otoczeniem społeczno-gospodarczym, na potrzeby branż kluczowych
transport i energia odnawialna oraz RIS woj. kujawsko-pomorskiego i łódzkiego, - Stworzenie nowoczesnej bazy dydaktycznej na 3 wydziałach UWSB dla zmodyfikowanych kierunków Logistyka, Logistyka inż., Inżynieria zarządzania I st. kształcących na potrzeby branż kluczowych Transport i Energia odnawialna oraz RIS woj. kujawsko-pomorskiego i łódzkiego,
- Realizacja dodatkowych elementów kształcenia na kierunkach Logistyka, Logistyka inżynierska i Inżynieria zarządzania I st. na 3 wydziałach UWSB, w tym elementów praktycznych podnoszących kompetencje studentów,
- Rozwój kompetencji kadry dydaktycznej zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunkach Logistyka, Logistyka inż. i Inżynieria zarządzania na 3 wydziałach UWSB,
- Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki na kierunkach Logistyka, Logistyka inż. i Inżynieria zarządzania na 3 wydziałach UWSB.
Rezultaty projektu
1. Wzrost dostosowania oferty edukacyjnej Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu, Bydgoszczy i Łodzi Rozbudowa do potrzeb gospodarki i branż kluczowych poprzez:
- modyfikację programów studiów na kierunku Inżynieria Zarządzania I st. + nowa specjalność: Inżynier urządzeń i systemów energetyki odnawialnej,
- modyfikację programów studiów na kierunku Logistyka I st.,
- nowe kursy e-learningowe,
- doposażenie bibliotek w najnowsze publikacje,
- stworzenie specjalistycznych laboratoriów dla zmodyfikowanych kierunków: Laboratorium Logistyczne, Laboratorium Energetyki Odnawialnej, Laboratorium Automatyki.
2. Wzrost praktycznych umiejętności u 240 studentów/studentek kierunków Logistyka I st. i Inżynieria Zarządzania I st. poprzez udział w dodatkowych, bezpłatnych szkoleniach, wizytach studyjnych, warsztatach z praktykami.
3. Wzrost kompetencji u 20 osób z kadry dydaktycznej prowadzącej kształcenie na kierunkach Logistyka i Inżynieria Zarządzania w zakresie kompetencji cyfrowych, uniwersalnego projektowania oraz zielonej transformacji.
4. Wzrost potencjału Uczelni w zakresie ograniczania zjawiska przerywania nauki (tzw. drop-out) na kierunkach Logistyka i Inżynieria Zarządzania poprzez:
- działania na rzecz rekrutacji świadomych kandydatów,
- stworzenie wspierającego środowiska otwartego na potrzeby studentów/studentek.
Rekrutacja
Rekrutacja
I. Rekrutacja na dofinansowane studia I stopnia na kierunkach Inżynieria zarządzania i Logistyka na 3 wydziałach Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu:
- Wydział Finansów i Zarządzania w Toruniu
- Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy
- Wydział Studiów Stosowanych w Łodzi
1. Rekrutacja na kierunki studiów objęte projektem prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi zasadami rekrutacji na studia wyższe w roku akademickim 2024/2025.
2. Osoby wpisane na listę studentów Uczelni są jednocześnie Uczestnikami/Uczestniczkami projektu.
3. W związku z objęciem projektem kierunków, o których mowa w § 1 ust. 3 Regulaminu udziału w projekcie, Kandydaci/Kandydatki biorący udział w procesie rekrutacji na te kierunki studiów są również objęci projektem, w związku z czym są zobowiązani do złożenia Deklaracji udziału w projekcie.
4. Zakres danych deklaracji wynika z Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027.
5. Z postępowania rekrutacyjnego prowadzonego zgodnie z zasadami rekrutacji na rok akademicki 2024/2025 sporządza się listę rankingową osób wpisanych na listę studentów na kierunkach objętych projektem.
6. O miejscu na liście rankingowej decyduje suma punktów z następujących kryteriów:
a) wyniki egzaminu maturalnego,
b) osoby z niepełnosprawnościami: + 2 pkt.,
c) kobiety (dotyczy wyłącznie kierunku Inżynieria Zarządzania): +1 pkt.
Dokumenty rekrutacyjne:
II. Rekrutacja kadry dydaktycznej do udziału w projekcie:
1. Rekrutacja będzie prowadzona w sposób ciągły.
2. Rekrutację prowadzi Menadżer Projektu we współpracy z Centrum Zarządzania Projektami.
3. Etapy rekrutacji:
a) Oddelegowanie do udziału w projekcie przez przełożonego lub zgłoszenie z własnej inicjatywy (po uzyskaniu uprzedniej zgody przełożonego).
b) Wypełnienie dokumentów rekrutacyjnych przez kandydatów(-ki), tj. Deklaracji udziału w projekcie wraz z formularzem osobowym.
c) Dostarczenie dokumentów rekrutacyjnych do biura projektu . Przyjmowane będą jedynie kompletne, poprawnie wypełnione dokumenty rekrutacyjne opatrzone datą oraz odręcznym podpisem kandydata(-ki).
d) Ocena formalna i merytoryczna złożonych dokumentów rekrutacyjnych. Dodatkowo premiowani będą kandydaci(-tki) zatrudnieni(-one) na podstawie umowy pracę (+1 pkt.).
e) Do udziału w projekcie zostaną zakwalifikowani kandydaci(-tki) spełniający kryteria dostępu, którzy złożą kompletne dokumenty i uzyskają największą liczbę punktów.
f) Kandydaci(-tki) zostaną poinformowani(-e) mailowo i/lub telefonicznie o zakwalifikowaniu do projektu.
g) Osoby, które nie zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie, spełniające kryteria dostępu, zostaną wpisane na listę rezerwową.
4. Zakres danych jakie należy podać w dokumentach rekrutacyjnych wynika z Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027.
5. Rekrutacja będzie prowadzona w sposób nieograniczający dostępu, zgodnie z zasadą równości kobiet, mężczyzn i osób z niepełnosprawnościami, zasadą zrównoważonego rozwoju oraz standardami dostępności.
6. Informacje o rekrutacji przekazywane będą przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacyjnych, w sposób przystępny dla odbiorców o różnych potrzebach, językiem łatwym i zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania, zgodnie z art. 21 Konwencji o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.
Dokumenty rekrutacyjne:
Kontakt
Godziny otwarcia
Uniwersytet WSB Merito Łódź
Brzozowa 5/7
93-101 Łódź
Zgłoszenia o niezgodności działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uniwersytet WSB Merito w Toruniu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Klauzule informacyjne dla oferentów i wykonawców
#FunduszeUE