Informacje o projekcie

    Projekt pn.:

     

    "Nowoczesne i profesjonalne PSZ = wysoka jakość świadczonych usług"

    (FERS.01.02-IP.06-0006/24)

     

    został wybrany do realizacji w naborze nr FERS.01.02-IP.06-003/24 przez Instytucję Pośredniczącą Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 – Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

     

    Projekt realizowany jest w partnerstwie przez:

    • Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu (Poznań, Chorzów, Warszawa, Szczecin), 
    • Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku (Gdańsk, Gdynia), 
    • Uniwersytet WSB Merito w Toruniu (Toruń, Bydgoszcz, Łódź), 
    • Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu (Wrocław, Opole),
    • Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu (Wrocław, Kraków).

     

     

    Cel projektu

     

    Głównym celem projektu jest:

    Podwyższenie kwalifikacji i zdobycie nowych kompetencji przez 2100 pracowników publicznych służb zatrudnienia, w tym pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego ds. pracy, powiatowych urzędów pracy, wojewódzkich urzędów pracy i urzędów wojewódzkich realizujących zadania określone ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, w czterech subregionach: 

    • centralnym (województwa: mazowieckie, łódzkie, kujawsko-pomorskie),
    • południowym (województwa: małopolskie, śląskie, dolnośląskie, opolskie),
    • wschodnim (województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie),
    • północno-zachodnim (województwa: lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie),

    niezbędnych do skutecznego i efektywnego udzielania wsparcia osobom znajdującym się poza rynkiem pracy poprzez udział w trzech edycjach studiów podyplomowych w zakresie profesjonalizacji wsparcia świadczonego na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, do 31.10.2027r.

     

    Finansowanie

     

    Całkowita wartość projektu: 20 808 552,60 zł

     

    Dofinansowanie:  20 178 652,60 zł, z czego:

    1. ⁠ze środków europejskich - 17 171 217,60 zł  

     

     

    Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, w ramach Działania 01.02 "Rozwój publicznych służb zatrudnienia", ramach typu projektu "Rozwój kwalifikacji i kompetencji pracowników instytucji rynku pracy w zakresie profesjonalizacji wsparcia świadczonego na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy".

     

    Cel szczegółowy FERS, w ramach którego projekt jest realizowany:
    ESO4.2. - Modernizacja instytucji i służb rynków pracy celem oceny i przewidywania zapotrzebowania na umiejętności oraz zapewnienia terminowej i odpowiednio dopasowanej pomocy i wsparcia na rzecz dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy oraz na rzecz przepływów i mobilności na rynku pracy.

     

       2. z dotacji celowej - 3 007 435,00 zł   

     

     

    DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
    Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

    Projekt pt. „Nowoczesne i profesjonalne PSZ = wysoka jakość świadczonych usług”, nr:  FERS.01.02-IP.06-0006/24
    Data podpisania umowy: 11.03.2025r.
    Całkowita wartość projektu: 20 808 552,60 zł

    Wartość dofinansowania z dotacji celowej: 3 007 435,00 zł   

    Termin realizacji projektu: 01.12.2024 r. – 31.10.2027 r.

    Projekt realizowany jest w partnerstwie przez Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu, Uniwersytet WSB Merito w Gdańsku, Uniwersytet WSB Merito w  Toruniu, Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu i Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu. 

    Projekt obejmuje przygotowanie i realizację trzech edycji dwusemestralnych studiów podyplomowych dla pracowników Publicznych Służb Zatrudnienia.

     

     

     

    Grupa docelowa

    Grupą docelową projektu są publiczne służby zatrudnienia i ich pracownicy.

    1. PODMIOTY OBJĘTE WSPARCIEM - publiczne służby zatrudnienia. Zgodnie z ustawą z 20.04.2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy publiczne służby zatrudnienia tworzą organy zatrudnienia wraz z powiatowymi urzędami pracy (340), wojewódzkimi urzędami pracy (16) z ich oddziałami zamiejscowymi i filiami oraz urząd obsługujący ministra właściwego do spraw pracy i urzędami wojewódzkimi (16);
    2. OSOBY OBJĘTE WSPARCIEM - pracownicy publicznych służb zatrudnienia, w tym pracownicy urzędu obsługującego ministra właściwego ds. pracy, powiatowych urzędów pracy, wojewódzkich urzędów pracy i urzędów wojewódzkich, odpowiedzialni za tworzenie polityki zatrudnieniowej dla osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (w tym m.in. dla osób z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnych, cudzoziemców, osób powyżej 50 r.ż., osób poniżej 30 r.ż., osób zagrożonych dyskryminacją ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, wiek lub orientację seksualną) oraz pracowników publicznych służb zatrudnienia udzielających wsparcia osobom z tych grup, w szczególności:
      1. pośrednicy pracy
      2. doradcy zawodowi
      3. specjaliści ds. rozwoju zawodowego
      4. specjaliści ds. programów
      5. doradcy i asystenci EURES

    (1-4 mogą pełnić funkcję doradcy klienta w powiatowych urzędach pracy).

     

    Art. 16 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia definiuje, iż PSZ składają się z organów zatrudnienia wraz z urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw pracy oraz urzędami wojewódzkimi, WUP i PUP, realizującymi zadania określone ustawą.

    Zgodnie z art. 2 pkt. 51 ww. ustawy zatrudnienie oznacza wykonywanie pracy na podstawie stosunku pracy, stosunku służbowego lub umowy o pracę nakładczą (osoby pracujące na podstawie umowy cywilnoprawnej nie będą traktowane jako pracownicy PSZ).

     

    Założenia projektu

    Studia podyplomowe w ramach projektu prowadzą wszyscy Partnerzy projektu wg jednolitych programów studiów i na jednolitych warunkach. Kandydat/ka może wybrać Uniwersytet i miasto, w którym chce podjąć studia podyplomowe:

     

     

     

     

    Projekt zakłada realizację trzech edycji dwusemestralnych studiów podyplomowych dla pracowników(-czek) publicznych służb zatrudnienia.

      1. Indywidualne wsparcie, cyfrowe innowacje i inkluzyjne podejście – nowoczesny pracownik Publicznych Służb Zatrudnienia,
      2. Nowoczesne przywództwo, zarządzanie oparte na danych i skuteczne projekty – liderzy Publicznych Służb Zatrudniania w działaniu,
      3. Cyfryzacja, współpraca i bezpieczeństwo pracy – praktyczne kompetencje specjalistów Publicznych Służb Zatrudnienia


    Edycje:

    I Edycja: zajęcia w ramach studiów planowane od stycznia 2026r. - rekrutacja zakończona

    II Edycja: zajęcia w ramach studiów planowane od marca 2026r. - rekrutacja w toku

    III Edycja: zajęcia w ramach studiów planowane od października 2026r.

     

    Uczestnictwo w studiach podyplomowych przyczyni się do skutecznego i efektywnego udzielania wsparcia osobom znajdującym się poza rynkiem pracy, szczególnie osobom w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy

     

     

    Program studiów podyplomowych i formy jego realizacji

    Pogram studiów podyplomowych został opracowany na podstawie wyników badań dotyczących identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych pracowników publicznych służb zatrudnienia oraz klientów urzędów pracy. Jet wspólny dla wszystkich Partnerów.

     

    Badanie potrzeb zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie co najmniej 200 pracowników publicznych służb zatrudnienia (np. poprzez konsultacje, ankiety, wywiady) oraz na próbie co najmniej 200 klientów urzędów pracy.

     

    W ramach projektu realizowane będą trzy kierunki studiów:
    1. Indywidualne wsparcie, cyfrowe innowacje i inkluzyjne podejście – nowoczesny pracownik Publicznych Służb Zatrudnienia,
    2. Nowoczesne przywództwo, zarządzanie oparte na danych i skuteczne projekty - liderzy Publicznych Służb Zatrudnienia w działaniu,
    3. Cyfryzacja, współpraca i bezpieczeństwo pracy - praktyczne kompetencje specjalistów Publicznych Służb Zatrudnienia


    Studia podyplomowe obejmują warsztat profesjonalnego pracownika publicznych służb zatrudnienie w pracy z osobami w szczególnej sytuacji na rynku pracy, w tym m.in. z osobami z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnymi, cudzoziemcami, osobami powyżej 50 r.ż., osobami poniżej 30 r.ż. oraz z osobami zagrożonymi dyskryminacją ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, wiek lub orientację seksualną oraz tematykę związaną z wyzwaniami współczesnego rynku pracy z uwzględnieniem zielonej i cyfrowej transformacji.


    Program studiów będzie realizowany poprzez m.in. zajęcia warsztatowe oraz pracę w grupach, które pozwolą uczestnikom zdobyć wiedzę oraz praktyczne umiejętności (metody i narzędzia) do pracy z osobami pozostającymi poza rynkiem pracy, również przy wykorzystaniu aktywnych form edukacji (np. symulacji niepełnosprawności). Po zakończeniu realizacji studiów podyplomowych uczestnikom zostaną wydane świadectwa ukończenia studiów podyplomowych


    Dla każdej grupy:

    • Studia będą realizowane w formule hybrydowej.
    • 168 godzin dydaktycznych zajęć, 10 dwudniowych zjazdów sobota-niedziela, w tym:
      • 9 spotkań stacjonarnie, w salach dydaktycznych w wybranym przez Kandydata/kę mieście
      • 1 spotkanie w formie zdalnej synchronicznej (zajęcia w tzw. czasie rzeczywistym)

    Realizacja studiów podyplomowych

    W przypadku zajęć w formie stacjonarnej w salach dydaktycznych w każdym mieście Uniwersytety - Partnerzy w projekcie zapewniają:

    1. catering:
      • tzw. przerwa kawowa w czasie zajęć
      • lunch o ile zajęcia trwają dłużej niż 6 godzin dydaktycznych
      • kolacja i śniadanie – przy korzystaniu z usługi noclegowej
    2. zakwaterowanie:
      • w miejscu noclegowym o standardzie hotelu maksymalnie 3* wraz ze śniadaniem, w pokoju min. dwuosobowym;
      • dla uczestników/czek projektu, którzy/re posiadają miejsce zamieszkania oddalone o więcej niż 50 km (droga publiczną, a nie w linii prostej),
      • o ile dany zjazd na studiach podyplomowych dla danej grupy trwa co najmniej dwa dni, z wyjątkiem gdy wsparcie trwa jeden dzień, ale zaczyna się przed godziną 9.00 lub kończy się po godzinie 17.00 i nie ma dostępnego dojazdu publicznymi środkami transportu.
    3. zwrot kosztów dojazdów na zajęcia - do wysokości opłat za środki transportu publicznego szynowego lub kołowego zgodnie z cennikiem biletów II klasy obowiązującym na danym obszarze, także w przypadku korzystania ze środków transportu prywatnego, na podstawie dokumentów potwierdzających dojazd na zajęcia.

     

    Wyboru dostawców usług cateringu i noclegów w ramach projektu dokonują Partnerzy zgodnie z zasadami obowiązującymi przy realizacji projektów z dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Ze względu na konieczność zapewnienia usług cateringu i noclegu, uczestnik/czka korzystający z tych usług potwierdza swoje uczestnictwo w danym zjeździe nie później niż 7 dni przed datą rozpoczęcia zjazdu.

    Dokumenty do rozliczenia kosztów dojazdów powinny zostać dostarczone do właściwego Partnera przez uczestnika/czkę projektu nie później niż do kolejnego zjazdu w ramach studiów.

     

    Dokumenty - w zakładce "Rekrutacja"

     

    Każdemu uczestnikowi/czce studiów podyplomowych zapewniony zostanie:

    • tzw. pakiet startowy (teczka + notatnik + długopis)
    • Materiały dydaktyczne w formie elektronicznej na platformie Moodle

    Monitoring

    Zapewnione zostanie prowadzenie stałego monitoringu realizacji studiów podyplomowych, w tym utrzymywania stałego kontaktu z uczestnikami. Pozwoli to zdiagnozować pojawiające się ewentualne problemy oraz ich przyczyny. Zebrane informacje pozwolą na szybsze i sprawniejsze ich rozwiązywanie, a w dalszej kolejności na przeciwdziałanie ewentualnym problemom.

    Zapewnienie zgodności działań projektu z wymaganiami naboru

    Działania projektu obejmują wszystkie obszary opisane w regulaminie naboru projektów nr FERS.01.02-IP.06-003/24:

    1. Powołanie Komitetu Sterującego, którego przewodniczącym będzie przedstawiciel Departamentu Rynku Pracy w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Do składu Komitetu Sterującego zaproszeni zostaną m.in. przedstawiciele Wnioskodawcy, Partnera Wnioskodawcy, wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy, Departamentu Rynku Pracy w MRPiPS, Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w MRPiPS, Departamentu Wdrażania EFS w MRPiPS i Instytucji Zarządzającej FERS w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej w charakterze obserwatorów, partnerów społecznych, organizacji pozarządowych działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz zaproszonych ekspertów.
    2. Badanie potrzeb szkoleniowych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie co najmniej 200 pracowników publicznych służb zatrudnienia (np. poprzez konsultacje, ankiety, wywiady) oraz na próbie co najmniej 200 klientów urzędów pracy.
    3. Opracowanie programu studiów podyplomowych zgodnie z faktycznymi, aktualnymi potrzebami pracowników i klientów publicznych służb zatrudnienia. Program obejmować będzie dodatkowo warsztat profesjonalnego pracownika publicznych służb zatrudnienie w pracy z osobami w szczególnej sytuacji na rynku pracy
    4. Rekrutacja uczestników/czek w 4 subregionach, 12 filiach Uniwersytetów Partnerów w projekcie.
    5. Realizacja zajęć we wszystkich 4 subregionach w ramach 3 edycji studiów podyplomowych, w tym zapewnienie uczestnikom/czkom zakwaterowania, wyżywienia, noclegów, pokrycie kosztów dojazdu, stały monitoring zajęć, wydanie świadectw ukończenia studiów podyplomowych niezbędnych do pracy z os. w szczególnej syt. na rynku pracy
    6. Badanie satysfakcji uczestników/czek

    Kryteria rekrutacji

    Kryteria rekrutacji:

    1. Formalne (0/1):
      • kompletność dokumentacji rekrutacyjnej (wzory dokumentów wraz z zasadami rekrutacji zostaną opublikowane wraz z uruchomieniem rekrutacji)
      • terminowość dostarczenia dokumentacji rekrutacyjnej (dostarczenie dokumentów online, pocztą, osobiste)
      • wykształcenie wyższe - licencjackie, inżynierskie lub magisterskie (dyplom ukończenia studiów wyższych - kopia + oryginał do potwierdzenia z oryginałem)
      • potwierdzenie spełnienia kryteriów grupy docelowej:pracownik publicznych służb zatrudnienia (potwierdzone zaświadczeniem o zatrudnieniu)
    2. Selekcji:
      • przy dużym zainteresowaniu: kolejność zgłoszeń do limitu os.w danej grupie ,lista rezerwowa,proponowanie innej miejscowości. W sytuacji oszczędności w budżecie projektu, rozważenie uruchomienia dodatkowych grup 
      • w sytuacji problemów z rekrutacją: dodatkowy nabór, intensyfikacja i dodatkowe działania informacyjno-promocyjne, przesunięcie/zmiana daty rozpoczęcia SP

     

    O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się kandydaci/tki, którzy/re:

    1. posiadają kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki studiów (Kwalifikacja pełna na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji jest uzyskiwana w ramach systemu szkolnictwa wyższego i nauki po ukończeniu studiów pierwszego stopnia. Uzyskanie kwalifikacji na poziomie 6 potwierdza dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia). 
    2. spełniają dodatkowe kryteria wynikające z Regulaminu konkursu na realizację projektów w ramach Działania 01.02 Rozwój publicznych służb zatrudnienia Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, numer naboru: FERS.01.02-IP.06-003/24, ogłoszonego przez  Instytucję Pośredniczącą Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 – Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, z dnia 11.06.2024r. - są zatrudnieni/one w publicznych służbach zatrudnienia, co potwierdzą zaświadczeniem wystawionym przez instytucję, w której są zatrudnieni/one.
    • Art. 16 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia definiuje, iż publiczne służby zatrudnienia składają się z organów zatrudnienia wraz z urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw pracy oraz urzędami wojewódzkimi, wojewódzkimi urzędami pracy i powiatowymi urzędami pracy, realizującymi zadania określone ustawą.
    • Zgodnie z art. 2 pkt. 51 ww. ustawy zatrudnienie oznacza wykonywanie pracy na podstawie stosunku pracy, stosunku służbowego lub umowy o pracę nakładczą (osoby pracujące na podstawie umowy cywilnoprawnej nie będą traktowane jako pracownicy publicznych służb zatrudnienia).

     

    Każdy pracownik instytucji Publicznych Służb Zatrudnienia w momencie rekrutacji na studia podyplomowe w ramach projektu, ma możliwość wyboru studiów podyplomowych u dowolnego Partnera i w dowolnej Filii Partnera

     

    Rekrutacja na studia podyplomowe w ramach projektu

    Trwa rekrutacja na II edycję studiów w każdej filii Uniwersytetów -Partnerów w projekcie ruszy 3 grudnia

     

    Studia podyplomowe w ramach projektu prowadzą wszyscy Partnerzy projektu wg jednolitych programów studiów i na jednolitych warunkach. Kandydat/ka może wybrać Uniwersytet i miasto, w którym chce podjąć studia podyplomowe:

     

     

     

     

    Rekrutacja na studia prowadzona przez Uniwersytety WSB Merito odbywa się za pośrednictwem systemu rejestracji online. Kroki:

    sposób 1 (s1):

    • (s1) proszę wybrać https://www.merito.pl/studia-podyplomowe/kierunki
    • (s1) w okienku filtrowania proszę wpisać nazwę wybranego kierunku:
      •  Indywidualne wsparcie, cyfrowe innowacje i inkluzyjne podejście – nowoczesny pracownik Publicznych Służb Zatrudnienia, lub

      • Nowoczesne przywództwo, zarządzanie oparte na danych i skuteczne projekty – liderzy Publicznych Służb Zatrudniania w działaniu, lub

      • Cyfryzacja, współpraca i bezpieczeństwo pracy – praktyczne kompetencje specjalistów Publicznych Służb Zatrudnienia

              wyświetli się lista ze wskazaniem miast/filii, które ten kierunek oferują, np.:

     

              proszę wybrać kierunek w preferowanej filii

    sposób 2 (s2)

    • (s2) proszę wybrać preferowaną filię:

    • (s2) proszę wybrać zakładkę studia podyplomowe/kierunki, znaleźć interesujący  kierunek i wybrać go
    • na stronie, na którą nastąpi przekierowanie proszę wybrać opcję "Zapisz się":

    • proszę potwierdzić swoje wybory oraz wypełnić i wysłać kwestionariusz rekrutacyjny

    • proszę założyć konto, aby móc wgrać skany niezbędnych dokumentów rekrutacyjnych i dokończyć rejestrację
    • W terminie 7 dni od daty rejestracji proszę odwiedzić właściwe biuro rekrutacji celem okazania dokumentów wymaganych do wglądu (np. dyplom ukończenia studiów wyższych) i dostarczenia w oryginale dokumentów projektowych (np. formularz EFS, oświadczenia RODO, zaświadczenie z zakładu pracy)

       

    Rekrutacja na studia prowadzona przez Uniwersytet Dolnośląski DSW odbywa się za pośrednictwem systemu rejestracji online. Kroki:

    • proszę wejść na stronę https://www.dsw.edu.pl/
    • proszę wybrać zakładkę studia podyplomowe/kierunki, znaleźć wybrany kierunek i wybrać go
    • na stronie, na którą nastąpi przekierowanie proszę wybrać opcję opcję "Zapisz się"


       

    • proszę potwierdzić swoje wybory oraz wypełnić i wysłać kwestionariusz rekrutacyjny
    • proszę założyć konto, aby móc wgrać skany niezbędnych dokumentów rekrutacyjnych i dokończyć rejestrację

      W terminie 7 dni od daty rejestracji proszę odwiedzić właściwe biuro rekrutacji celem okazania dokumentów wymaganych do wglądu (np. dyplom ukończenia studiów wyższych) i dostarczenia w oryginale dokumentów projektowych (np. formularz EFS, oświadczenia RODO, zaświadczenie z zakładu pracy)

     

     

    Informacji niezbędnych Kandydatom/kom udzielają pracownicy/czki Uniwersytetów, z którymi można się skontaktować z wykorzystaniem informacji z sekcji "Kontakt".

    Zapraszamy również bezpośrednio na strony internetowe Partnerów:

    w sekcji "studia podyplomowe" w zakładce "Nowoczesne i profesjonalne PSZ"

    Zasady horyzontalne

    W działaniach projektu zastosowanie będą miały;

    1. zasada równości szans i równości dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, np:
      • spotkania, zajęcia dydaktyczne w ramach studiów podyplomowych odbywać się będą w budynkach i salach dostępnych. Mimo, iż nie identyfikuje się barier w dostępie do projektu i form wsparcia, to w sytuacji wystąpienia takich barier zastosowane będą racjonalne usprawnienia
      • formularze wykorzystywane w projekcie zawierać będą pytania o szczególne potrzeby uczestników/czek studiów podyplomowych
      • materiały szkoleniowe udostępnia będą minimum w wersji elektronicznej - dostępne na Moodle
      • materiały informacyjne i dokumenty rekrutacyjne przygotowane zostaną w sposób dostępny, w języku prostym, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i udostępniane w wersji elektronicznej
      • w przekazie stosowane będą końcówki męskie i żeńskie
      • przykłady przełamujące stereotypy
      • nie będzie wykorzystywany przekaz dyskryminujący, ośmieszający, utrwalający stereotypy ze względu na niepełnosprawność, płeć, inne przesłanki
      • zapewnione będą różne sposoby komunikacji: telefon ,e-mail, osobiste
      • personel projektu odbędzie przeszkolenie z podstawowych zasad komunikacji i właściwego zachowania wobec osób z niepełnosprawnościami
    2. zasada równości szans, w tym kobiet i mężczyzn:
      • personel projektu odbędzie przeszkolenie nt.: możliwości i sposobów zastosowania do problematyki projektu i wykonywanych zadań zasady równości szans kobiet i mężczyzn
      • elastyczne formy organizacji czasu pracy, np.możliwość świadczenia pracy zdalnej przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej
      • elastyczne formy zarządzania czasem pracy zatrudnionego personelu umożliwiające pogodzenie dodatkowych aktywności zawodowych: w razie potrzeby równoważny czas pracy
      • personel projektu wybrany zostanie ze względu na doświadczenie i kompetencje
      • używanie języka wrażliwego na płeć; uwzględnione potrzeby różnych grup osób'
    3. zasada zrównoważonego rozwoju, zgodnie z zasadą „nie czyń poważnych szkód” środowisku (zasada DNSH):
      • w kontekście „zielonego biura”, np.:
        • druk tylko niezbędnych dokumentów, kopie dwustronne materiałów administracyjnych i szkoleniowych
        • zużyty papier na makulaturę
        • używanie klimatyzacji tylko gdy otwarcie okien nie wystarcza do utrzymania właściwej temperatury pomieszczeń
        • wyłączanie światła w pomieszczeniach nieużywanych i urządzeń z trybu stand-by przy wyjściu z biur
        • korzystanie tylko z niezbędnego źródła światła
        • segregacja odpadów z tablicami informacyjnymi
        • warsztat dla personelu projektu nt.: zrównoważonego rozwoju
      • w kontekście realizacji projektu:
        • możliwość rekrutacji elektronicznej
        • klauzule społeczne i ekologiczne w zamówieniach
        • minimalizacja drukowania materiałów szkoleniowych na rzecz wersji elektronicznej
        • elektroniczny obieg dokumentów
        • studia podyplomowe/spotkania w miejscach/terminach z uwzględnieniem dojazdu komunikacją publiczną i miejsca na bezpieczne przypięcie rowerów/elektrycznych hulajnóg
           

    Główne rezultaty do osiągnięcia w ramach projektu

    Zrealizowane produkty:

    1. Opracowano Raport z badania potrzeb szkoleniowych pracowników PSZ:

     

    RAPORT Z BADANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH PRACOWNIKÓW PSZ
     
    SKRÓT Z RAPORTU Z BADANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH PRACOWNIKÓW PSZ
     
    DIAGNOZA Z BADANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH PRACOWNIKÓW PSZ

     

      2. Opracowany program studiów podyplomowych na kierunkach: 

     

    INDYWIDUALNE WSPARCIE, CYFROWE INNOWACJE I INKLUZYWNE PODEJŚCIE - NOWOCZESNY PRACOWNIK PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA
     
    NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO, ZARZĄDZANIE OPARTE NA DANYCH I SKUTECZNE PROJEKTY - LIDERZY PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA W DZIAŁANIU

     

    CYFRYZACJA, WSPÓŁPRACA I BEZPIECZEŃSTWO PRACY - PRAKTYCZNE KOMPETENCJE SPECJALISTÓW PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA 

     

    PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH (całość)

     

    Do osiągnięcia:

    1. Przeprowadzenie dwusemestralnych studiów podyplomowych dla min. 2100 pracowników publicznych służb zatrudnienia na terenie 4 subregionów (uczestnicy/czki będą mogli wybrać subregion, w którym podejmą studia podyplomowe):
      • centralny (województwa: łódzkie, mazowieckie, kujawsko-pomorskie): studiami podyplomowymi objętych będzie min. 400 os.
      • południowy (województwa: małopolskie, śląskie, dolnośląskie, opolskie): studiami podyplomowymi objętych będzie min. 500 os.
      • wschodni (województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie): studiami podyplomowymi objętych będzie min. 350 os.
      • północno-zachodni (województwa: lubuskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie): studiami podyplomowymi objętych będzie min. 400 os.
    2. Łączna liczba osób, które uzyskają kwalifikacje po opuszczeniu programu – otrzymają dyplom ukończenia studiów podyplomowych: 1949

    W efekcie realizacji projektu nastąpi rozwój kwalifikacji i kompetencji pracowników instytucji rynku pracy w zakresie profesjonalizacji wsparcia świadczonego na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy. Nastąpi zwiększenie potencjału publicznych służb zatrudnienia na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, wzrost skuteczności polityk rynku pracy, w tym dotarcie z nimi do osób nieaktywnych zawodowo. Udział w studiach „szytych na miarę” przyczyni się do postrzegania publicznych służb zatrudnienia jako instytucji świadczących wysokiej jakości usługi skoncentrowane na klientach (tzn. osobach bezrobotnych i poszukujących pracy, osobach niezarejestrowanych
    w urzędach pracy, w tym osobach biernych zawodowo, przedsiębiorcach/pracodawcach i instytucjach zewnętrznych, z którymi urzędy pracy współpracują)

     

    Efekty projektu będą kontynuowane po jego zakończeniu: opracowany program studiów podyplomowych wejdzie w kolejnym roku akademickim do katalogowej oferty studiów podyplomowych Wnioskodawcy i Partnerów.

    Kontakt

    UNIWERSYTET WSB MERITO W POZNANIU:

     

    FILIA W POZNANIU:

     

    ul. Powstańców Wielkopolskich 5, 61-895 Poznań

    https://www.merito.pl/poznan

    Telefon: + 48 696 835 765

    E-mail: rekrutacja-sp@poznan.merito.pl

     

    FILIA W CHORZOWIE:

     

    ul. Sportowa 29 , 41-506 Chorzów

    https://www.merito.pl/chorzow

    Telefon: 32 349 84 78 ; +48 602 279 89 

    E-mail: rekrutacja.sp@chorzow.merito.pl

     

    FILIA W WARSZAWIE:

     

    ul. Łabiszyńska 25, 03-204 Warszawa

    https://www.merito.pl/warszawa

    Telefon: 22 256 23 19

    E-mail: dsp@warszawa.merito.pl

     

    FILIA W SZCZECINIE:

     

    ul. Jana i Jędrzeja Śniadeckich 3, 70-224 Szczecin

    https://www.merito.pl/szczecin

    Telefon: 91 422 58 58

    E-mail: rekrutacja@szczecin.merito.pl

     
     
    UNIWERSYTET DOLNOŚLĄSKI DSW WE WROCŁAWIU

    ul. Strzegomska 55, 53-611 Wrocław

    https://www.dsw.edu.pl

     

    WROCŁAW:

    Telefon: + 48 662 194 948

    E-mail: grzegorz.lazarczyk@dsw.edu.pl

     

    KRAKÓW:

    telefon: 515 970 471

    E-mail: karolina.worytkiewicz@dsw.edu.pl

     
     
    UNIWERSYTET WSB MERITO W TORUNIU

     

    FILIA W TORUNIU:

     

    ul. Młodzieżowa 31A, 87-100 Toruń

    https://www.merito.pl/torun

    Infolinia: 566 814 775

    Telefon: + 48 539 520 789

    E-mail:  bartlomiej.szablewski@torun.merito.pl

     

    Koordynator Klienta Biznesowego - Kinga Kołodziej
    Telefon: +48 692 816 344

    E-mail: kinga.kolodziej@torun.merito.pl

    Koordynator Klienta Biznesowego - Katarzyna Lis
    Telefon: +48 787 638 120

    E-mail: katarzyna.lis@torun.merito.pl

     

    FILIA W BYDGOSZCZY:

     

    ul. Fordońska 74, 85-719 Bydgoszcz

    https://www.merito.pl/bydgoszcz

    Telefon: +48 734 474 981 
    E-mail: kornelia.erdmann@bydgoszcz.merito.pl

     

    Koordynator Klienta Biznesowego - Kinga Kołodziej
    Telefon: +48 692 816 344

    E-mail: kinga.kolodziej@torun.merito.pl

    Koordynator Klienta Biznesowego - Katarzyna Lis
    Telefon: +48 787 638 120

    E-mail: katarzyna.lis@torun.merito.pl

     

    FILIA W ŁODZI:

     

    ul. Brzozowa 5/7, 93-101 Łódź

    https://www.merito.pl/lodz

    Telefon: +48 42 208 25 70/71

    E-mail: rekrutacja.podyplomowe@lodz.merito.pl

     

    Koordynator Klienta Biznesowego - Kinga Kołodziej
    Telefon: +48 692 816 344

    E-mail: kinga.kolodziej@torun.merito.pl

    Koordynator Klienta Biznesowego - Katarzyna Lis
    Telefon: +48 787 638 120

    E-mail: katarzyna.lis@torun.merito.pl

     

    UNIWERSYTET WSB MERITO WE WROCŁAWIU

     

    FILIA WE WROCŁAWIU: 

     

    ul. Fabryczna 29-31, 53-609 Wrocław

    https://www.merito.pl/wroclaw

    Infolinia: 71 758 22 30

    Telefon: +48 604 138 344, 71 376 23 70

    E-mail: sp@wroclaw.merito.pl

     

    Menedżer ds. Klienta Biznesowego - Agnieszka Sochanik

    Telefon: 608 391 635

    E-mail: programfirma@wroclaw.merito.pl

     
    FILIA W OPOLU:

     

    ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372 Opole

    https://www.merito.pl/opole

    Telefon: 77 401 94 21

    E-mail: dsp@opole.merito.pl


    Agnieszka Sochanik - Menedżer ds. Klienta Biznesowego

    Telefon: 608 391 635

    E-mail: programfirma@wroclaw.merito.pl

     

     

    UNIWERSYTET WSB MERITO W GDAŃSKU

     

    Telefon: 538 639 137

    E-mail: studiapsz@gdansk.merito.pl

     

    FILIA W GDAŃSKU:

     

    Al. Grunwaldzka 238A, 80-266 Gdańsk

    https://www.merito.pl/gdansk

     

    FILIA W GDYNI:


    ul. Śląska 35/37, 81-310 Gdynia

    https://www.merito.pl/gdynia

    Zgłaszanie podejrzeń o niezgodności projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

    Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

    Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby
    fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

    1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
    2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

    #FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie