Opis projektu

     

    Uniwersytet Dolnośląski DSW w terminie od 1.06.2024 r. do 30.09.2028 r. realizuje projekt pt.: "Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości" w ramach Priorytetu 1. Umiejętności, Działania 01.05. Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS). 

     

    Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) i realizowany pod nadzorem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

     

    Całkowita wartość projektu: 8 220 974,96 zł
    Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 zł

    Cel projektu

    Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr
    na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:

    1. Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe,

    2. Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne

    3. Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,

    ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
    - nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
    - zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.

    Grupa docelowa

    Projekt skierowany jest do:

     

    120 studentów i studentek kształcących się na kierunkach:

    - Informatyka, specjalność: Inżynier nowoczesnych technologii–Metaverse, Web3.0, FinTech (40os/15K/25M)

    - Administracja, specjalność: Zrównoważone zarządzanie projektami (40os/30K/10M)

    - Finanse i Rachunkowość, specjalność: zrównoważone zarządzanie finansami  (40os/20K/20M)

    od roku akademickiego 2025/2026,

     

    30 osób kadry akademickiej prowadzącej kształcenie na specjalnościach objętych projektem.

    Zadanie 1

    Modyfikacja istniejących programów kształcenia we współpracy z pracodawcami, praktykami oraz podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu społeczno-gospodarczym na kierunkach:

    1. Informatyka, specjalność Inżynier nowoczesnych technologii-Metaverse, Web3.0, FinTech
    2. Administracja, specjalność Zrównoważone zarządzanie projektami
    3. Finanse i Rachunkowość, specjalność Zrównoważone zarządzanie finansami

    Modernizacja infrastruktury - utworzenie specjalistycznych pracowni niezbędnych do realizacji programu kształcenia:

    1. Innowacyjny pokój dydaktyczny
    2. Pracownie VR/AR
    3. Platforma do obsługi projektów dyplomowych (praktyczne wdrożenie rozwiązań)

    Stworzenie e-kursów na platformie Moodle dla modyfikowanych kierunków.

    Zadanie 2

    Indywidualne ścieżki rozwoju kompetencji studentów - realizacja dodatkowych elementów kształcenia zgodnych ze diagnozą potrzeb każdego studenta objętego wsparciem.

     

    Przygotowanie i realizacja staży, wizyt studyjnych i szkoleń ma na celu wdrażanie studentów już w okresie studiów w realia funkcjonowania firm i działów administracyjno-ekonomicznych, z zakresu zrównoważonego rozwoju, środowiskowej i społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez zdobytą wiedzę teoretyczną student może identyfikować luki oraz potrzeby ww zakresie w realnym środowisku pracy.


    Przewiduje się dla każdego kierunku realizację:

    • po 3 wizyty studyjne (1 wizyta w każdym roku akademickim po 12 studentów,
    • staże studenckie: min 30% studentów, tj. 12 (w sem. letnim, trwające min.3 m-cy/120h)
    • po 150 h szkoleń i warsztatów z obszaru nowoczesnych technologii, zielonej transformacji. 

    Szkolenia będą organizowane w formie bezpośredniej, hybrydowej lub online. Zakończą się zaświadczeniem/certyfikatem.

    Zadanie 3

    Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej z zakresu kompetencji cyfrowych, projektowania uniwersalnego, zielonej transformacji oraz merytorycznych z obszaru poszczególnych specjalizacji.

     

    Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia na modernizowanych kierunkach, min. z regulacji prawnych
    dotyczących równoważonego rozwoju oraz wprowadzania rozwiązań proekologicznych i  prospołecznych. Wśród przewidywanych szkoleń
    zakończonych certyfikatem zaplanowano rozwój kompetencji merytorycznych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia z zakresu:

    • kompetencji cyfrowych
    • rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji
    • projektowania uniwersalnego
    • przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych
    • kompetencji dydaktycznych, w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych, metodyki kształcenia
    • kompetencji merytorycznych i specjalistycznych
    • wizyty studyjne w firmie zagranicznej (networking)
    • staż w firmie (2 tygodnie)

    Zadanie 4

    Implementacja modelu Blended Learning i Digital Learning w programie studiów: ścieżki interaktywnego wsparcia dla studentów i dydaktyków w erze cyfrowej.

     

    Zadanie opiera się na koncepcji blended learningu, integrując różnorodne technologie edukacyjne: rozszerzona rzeczywistość (AR), e-learning, wirtualna rzeczywistość (VR) i serious games (gry biznesowe).

     

    • onboarding w rozszerzonej rzeczywistości z wykorzystaniem technologii AR. Uczestnicy zapoznają się z kampusem, zasobami uczelnianymi i innymi informacjami w interaktywny sposób, korzystając z urządzeń mobilnych.
    • zajęcia wyrównawcze na platformie e-learningowej - studenci uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z 3 najtrudniejszych przedmiotów.
    • prelekcje przed wybranymi przedmiotami: udostępnienie krótkich pigułek wiedzy. Posłużą one jako przygotowanie do tematów, które będą omawiane na zajęciach, pomagając studentom lepiej i efektywniej zrozumieć materiał i być gotowymi do aktywnego udziału w dyskusjach na zajęciach.
    • powtórki przed egzaminami: studenci mają możliwość powtórzenia wybranych materiałów za pomocą krótkich pigułek wiedzy.
    • ćwiczenia umiejętności w rzeczywistości wirtualnej (VR): W ramach przedmiotów studenci będą mieli możliwość ćwiczenia umiejętności w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR).
    • gra biznesowa - Marketplace Simulation: udział w grze biznesowej Marketplace Simulation, pozwoli na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, podejmowanie decyzji strategicznych i uczenie się na własnych błędach.
    • gamifikacja: motywowanie i angażowanie studentów w proces kształcenia w formie gamifikacji. Studenci otrzymują punkty za aktywne uczestnictwo w szkoleniach, wykonanie zadań i osiągnięcie określonych celów.

    Kontakt

    Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu

    ul. Strzegomska 55

    53-611 Wrocław

     

    Biuro Projektów

    ul. Wagonowa 1

    53-609 Wrocław

    e-mail: biuro.projektow@dsw.edu.pl

    www.dsw.edu.pl

     

     

    Zgłoszenia o niezgodności działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych


    Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

     

    Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa, skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.