O projekcie
Opis projektu
Uniwersytet Dolnośląski DSW w terminie od 1.06.2024 r. do 30.09.2028 r. realizuje projekt pt.: "Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości" w ramach Priorytetu 1. Umiejętności, Działania 01.05. Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) i realizowany pod nadzorem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Całkowita wartość projektu: 8 220 974,96 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 zł
Cel projektu
Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr
na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:
1. Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe,
2. Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne
3. Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,
ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest do:
120 studentów i studentek kształcących się na kierunkach:
- Informatyka, specjalność: Inżynier nowoczesnych technologii–Metaverse, Web3.0, FinTech (40os/15K/25M)
- Administracja, specjalność: Zrównoważone zarządzanie projektami (40os/30K/10M)
- Finanse i Rachunkowość, specjalność: zrównoważone zarządzanie finansami (40os/20K/20M)
od roku akademickiego 2025/2026,
30 osób kadry akademickiej prowadzącej kształcenie na specjalnościach objętych projektem.
Oferta
Zadanie 1
Modyfikacja istniejących programów kształcenia we współpracy z pracodawcami, praktykami oraz podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu społeczno-gospodarczym na kierunkach:
- Informatyka, specjalność Inżynier nowoczesnych technologii-Metaverse, Web3.0, FinTech
- Administracja, specjalność Zrównoważone zarządzanie projektami
- Finanse i Rachunkowość, specjalność Zrównoważone zarządzanie finansami
Modernizacja infrastruktury - utworzenie specjalistycznych pracowni niezbędnych do realizacji programu kształcenia:
- Innowacyjny pokój dydaktyczny
- Pracownie VR/AR
- Platforma do obsługi projektów dyplomowych (praktyczne wdrożenie rozwiązań)
Stworzenie e-kursów na platformie Moodle dla modyfikowanych kierunków.
Zadanie 2
Indywidualne ścieżki rozwoju kompetencji studentów - realizacja dodatkowych elementów kształcenia zgodnych ze diagnozą potrzeb każdego studenta objętego wsparciem.
Przygotowanie i realizacja staży, wizyt studyjnych i szkoleń ma na celu wdrażanie studentów już w okresie studiów w realia funkcjonowania firm i działów administracyjno-ekonomicznych, z zakresu zrównoważonego rozwoju, środowiskowej i społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez zdobytą wiedzę teoretyczną student może identyfikować luki oraz potrzeby ww zakresie w realnym środowisku pracy.
Przewiduje się dla każdego kierunku realizację:
- po 3 wizyty studyjne (1 wizyta w każdym roku akademickim po 12 studentów,
- staże studenckie: min 30% studentów, tj. 12 (w sem. letnim, trwające min.3 m-cy/120h)
- po 150 h szkoleń i warsztatów z obszaru nowoczesnych technologii, zielonej transformacji.
Szkolenia będą organizowane w formie bezpośredniej, hybrydowej lub online. Zakończą się zaświadczeniem/certyfikatem.
Zadanie 3
Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej z zakresu kompetencji cyfrowych, projektowania uniwersalnego, zielonej transformacji oraz merytorycznych z obszaru poszczególnych specjalizacji.
Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia na modernizowanych kierunkach, min. z regulacji prawnych
dotyczących równoważonego rozwoju oraz wprowadzania rozwiązań proekologicznych i prospołecznych. Wśród przewidywanych szkoleń
zakończonych certyfikatem zaplanowano rozwój kompetencji merytorycznych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia z zakresu:
- kompetencji cyfrowych
- rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji
- projektowania uniwersalnego
- przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych
- kompetencji dydaktycznych, w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych, metodyki kształcenia
- kompetencji merytorycznych i specjalistycznych
- wizyty studyjne w firmie zagranicznej (networking)
- staż w firmie (2 tygodnie)
Zadanie 4
Implementacja modelu Blended Learning i Digital Learning w programie studiów: ścieżki interaktywnego wsparcia dla studentów i dydaktyków w erze cyfrowej.
Zadanie opiera się na koncepcji blended learningu, integrując różnorodne technologie edukacyjne: rozszerzona rzeczywistość (AR), e-learning, wirtualna rzeczywistość (VR) i serious games (gry biznesowe).
- onboarding w rozszerzonej rzeczywistości z wykorzystaniem technologii AR. Uczestnicy zapoznają się z kampusem, zasobami uczelnianymi i innymi informacjami w interaktywny sposób, korzystając z urządzeń mobilnych.
- zajęcia wyrównawcze na platformie e-learningowej - studenci uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z 3 najtrudniejszych przedmiotów.
- prelekcje przed wybranymi przedmiotami: udostępnienie krótkich pigułek wiedzy. Posłużą one jako przygotowanie do tematów, które będą omawiane na zajęciach, pomagając studentom lepiej i efektywniej zrozumieć materiał i być gotowymi do aktywnego udziału w dyskusjach na zajęciach.
- powtórki przed egzaminami: studenci mają możliwość powtórzenia wybranych materiałów za pomocą krótkich pigułek wiedzy.
- ćwiczenia umiejętności w rzeczywistości wirtualnej (VR): W ramach przedmiotów studenci będą mieli możliwość ćwiczenia umiejętności w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR).
- gra biznesowa - Marketplace Simulation: udział w grze biznesowej Marketplace Simulation, pozwoli na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, podejmowanie decyzji strategicznych i uczenie się na własnych błędach.
- gamifikacja: motywowanie i angażowanie studentów w proces kształcenia w formie gamifikacji. Studenci otrzymują punkty za aktywne uczestnictwo w szkoleniach, wykonanie zadań i osiągnięcie określonych celów.
Kontakt
Kontakt
Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu
ul. Strzegomska 55
53-611 Wrocław
Biuro Projektów
ul. Wagonowa 1
53-609 Wrocław
e-mail: biuro.projektow@dsw.edu.pl
Zgłoszenia o niezgodności działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa, skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.