O projekcie
Opis projektu
Uniwersytet Dolnośląski DSW w terminie od 1.06.2024 r. do 30.09.2028 r. realizuje projekt pt.: "Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości" w ramach Priorytetu 1. Umiejętności, Działania 01.05. Umiejętności w szkolnictwie wyższym, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS).
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) i realizowany pod nadzorem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Całkowita wartość projektu: 8 220 974,96 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 7 911 681,71 zł
Cel projektu
Celem projektu jest wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr
na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:
1. Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe,
2. Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne
3. Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,
ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest do:
120 studentów i studentek kształcących się na kierunkach:
- Informatyka, specjalność: Inżynier nowoczesnych technologii–Metaverse, Web3.0, FinTech (40os/15K/25M)
- Administracja, specjalność: Zrównoważone zarządzanie projektami (40os/30K/10M)
- Finanse i Rachunkowość, specjalność: zrównoważone zarządzanie finansami (40os/20K/20M)
od roku akademickiego 2025/2026,
30 osób kadry akademickiej prowadzącej kształcenie na specjalnościach objętych projektem.
Oferta
Zadanie 1
Modyfikacja istniejących programów kształcenia we współpracy z pracodawcami, praktykami oraz podmiotami funkcjonującymi w otoczeniu społeczno-gospodarczym na kierunkach:
- Informatyka, specjalność Inżynier nowoczesnych technologii-Metaverse, Web3.0, FinTech
- Administracja, specjalność Zrównoważone zarządzanie projektami
- Finanse i Rachunkowość, specjalność Zrównoważone zarządzanie finansami
Modernizacja infrastruktury - utworzenie specjalistycznych pracowni niezbędnych do realizacji programu kształcenia:
- Innowacyjny pokój dydaktyczny
- Pracownie VR/AR
- Platforma do obsługi projektów dyplomowych (praktyczne wdrożenie rozwiązań)
Stworzenie e-kursów na platformie Moodle dla modyfikowanych kierunków.
Zadanie 2
Indywidualne ścieżki rozwoju kompetencji studentów - realizacja dodatkowych elementów kształcenia zgodnych ze diagnozą potrzeb każdego studenta objętego wsparciem.
Przygotowanie i realizacja staży, wizyt studyjnych i szkoleń ma na celu wdrażanie studentów już w okresie studiów w realia funkcjonowania firm i działów administracyjno-ekonomicznych, z zakresu zrównoważonego rozwoju, środowiskowej i społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez zdobytą wiedzę teoretyczną student może identyfikować luki oraz potrzeby ww zakresie w realnym środowisku pracy.
Przewiduje się dla każdego kierunku realizację:
- po 3 wizyty studyjne (1 wizyta w każdym roku akademickim po 12 studentów,
- staże studenckie: min 30% studentów, tj. 12 (w sem. letnim, trwające min.3 m-cy/120h)
- po 150 h szkoleń i warsztatów z obszaru nowoczesnych technologii, zielonej transformacji.
Szkolenia będą organizowane w formie bezpośredniej, hybrydowej lub online. Zakończą się zaświadczeniem/certyfikatem.
Zadanie 3
Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej z zakresu kompetencji cyfrowych, projektowania uniwersalnego, zielonej transformacji oraz merytorycznych z obszaru poszczególnych specjalizacji.
Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia na modernizowanych kierunkach, min. z regulacji prawnych
dotyczących równoważonego rozwoju oraz wprowadzania rozwiązań proekologicznych i prospołecznych. Wśród przewidywanych szkoleń
zakończonych certyfikatem zaplanowano rozwój kompetencji merytorycznych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia z zakresu:
- kompetencji cyfrowych
- rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji
- projektowania uniwersalnego
- przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych
- kompetencji dydaktycznych, w tym wykorzystania nowoczesnych metod dydaktycznych, metodyki kształcenia
- kompetencji merytorycznych i specjalistycznych
- wizyty studyjne w firmie zagranicznej (networking)
- staż w firmie (2 tygodnie)
Zadanie 4
Implementacja modelu Blended Learning i Digital Learning w programie studiów: ścieżki interaktywnego wsparcia dla studentów i dydaktyków w erze cyfrowej.
Zadanie opiera się na koncepcji blended learningu, integrując różnorodne technologie edukacyjne: rozszerzona rzeczywistość (AR), e-learning, wirtualna rzeczywistość (VR) i serious games (gry biznesowe).
- onboarding w rozszerzonej rzeczywistości z wykorzystaniem technologii AR. Uczestnicy zapoznają się z kampusem, zasobami uczelnianymi i innymi informacjami w interaktywny sposób, korzystając z urządzeń mobilnych.
- zajęcia wyrównawcze na platformie e-learningowej - studenci uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z 3 najtrudniejszych przedmiotów.
- prelekcje przed wybranymi przedmiotami: udostępnienie krótkich pigułek wiedzy. Posłużą one jako przygotowanie do tematów, które będą omawiane na zajęciach, pomagając studentom lepiej i efektywniej zrozumieć materiał i być gotowymi do aktywnego udziału w dyskusjach na zajęciach.
- powtórki przed egzaminami: studenci mają możliwość powtórzenia wybranych materiałów za pomocą krótkich pigułek wiedzy.
- ćwiczenia umiejętności w rzeczywistości wirtualnej (VR): W ramach przedmiotów studenci będą mieli możliwość ćwiczenia umiejętności w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR).
- gra biznesowa - Marketplace Simulation: udział w grze biznesowej Marketplace Simulation, pozwoli na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce, podejmowanie decyzji strategicznych i uczenie się na własnych błędach.
- gamifikacja: motywowanie i angażowanie studentów w proces kształcenia w formie gamifikacji. Studenci otrzymują punkty za aktywne uczestnictwo w szkoleniach, wykonanie zadań i osiągnięcie określonych celów.
Harmonogram wsparcia
Szkolenia nauczycieli akademickich:
1. AI-Sztuczna inteligencja. Szanse i zagrożenia, czy i jak wykorzystywać ją w nauczaniu :
- I grupa - 18.03.2025 g. 10:00-14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
- II grupa - 19.03.2025 g. 10:00-14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
- III grupa - 20.03.2025 g. 10:00-14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
2. Techniki wizualizacji pracy dydaktyka:
- I grupa - 25.03.2025 g. 10:00-14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
- II grupa - 26.03.2025 g. 10:00-14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
- III grupa - 27.03.2025 g. 10:00 - 14:00, ul. Strzegomska 55, sala 402 IV piętro
Rekrutacja
Regulamin projektu
Regulamin Projektu
"Technologia i zarządzanie: kształcenie dla nowoczesnej gospodarki w obszarze Informatyki, Administracji, Finansów i Rachunkowości"
§1. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady uczestnictwa w projekcie realizowanym przez Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu.
- Projekt jest współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), działanie FERS.01.05. Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego (z wyłączeniem infrastruktury)
- Okres realizacji projektu: 01.06.2024 – 30.09.2028.
- Projekt ma na celu wykształcenie we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym świadomych i odpowiedzialnych kadr na potrzeby gospodarki poprzez realizację w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW kompleksowego programu wsparcia studentów/ek i pracowników/czek kadry dydaktycznej, obejmującego wdrożenie zmodyfikowanych programów studiów na 3 kierunkach:
- Informatyka, I stopień inżynierskie wieczorowe;
- Administracja, I stopień licencjackie niestacjonarne;
- Finanse i Rachunkowość, I stopień licencjackie niestacjonarne,
ponoszącego kwalifikacje i kompetencje z zakresu:
- nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, VR, AR, metaverse;
- zrównoważonego zarządzania projektami i finansami z uwzględnieniem aspektów prośrodowiskowych oraz społecznych.
- Projekt zapewnia równy dostęp dla wszystkich kandydatek i kandydatów, niezależnie od płci, wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy innych cech chronionych przez prawo, z poszanowaniem zasad równości szans i niedyskryminacji.
- W celu zwiększenia dostępności i stosowania zasad zrównoważonego rozwoju, rekrutacja oraz komunikacja z osobami uczestniczącymi w projekcie odbywać się będzie głównie w formie elektronicznej. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest stosowanie innych form komunikacji.
- Osoby zatrudnione na stanowiskach dydaktycznych, biorące udział w Projekcie mają prawo i możliwość zgłoszenia swoich szczególnych potrzeb, w tym w odniesieniu do dostępności materiałów, stosowanych technologii oraz potrzeby skorzystania z dodatkowej pomocy.
- Zapewniona będzie dostępność budynków (podjazdy, windy, oznakowania dla osób niewidomych i słabowidzących, pętle indukcyjne) oraz dostęp do materiałów edukacyjnych zgodnych ze standardami WCAG 2.1.
- Wszystkie narzędzia cyfrowe używane w projekcie (platforma e-learningowa, dokumenty, aplikacje) będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
§2. Uczestnicy projektu
- Grupy docelowe:
o Studenci Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW (min. matura, zainteresowanie kierunkiem):
§ Informatyka, spec.: inżynier nowoczesnych technologii–Metaverse, Web3.0, FinTech (40 osób, 15K/25M)
§ Administracja, spec..: zrównoważone zarządzanie projektami (40os/30K/10M)
§ Finanse i Rachunkowość, spec.: zrównoważone zarządzanie finansami (40os/20K/20M)
o Kadra dydaktyczna prowadząca zajęcia na ww. specjalnościach (30 osób, 15K/15M).
- Rekrutacja odbywa się zgodnie z zasadami transparentności, równości, dostępności oraz w zgodzie z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej i Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych
- Uczestnicy projektu zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w wybranych działaniach i spełnienia warunków ukończenia programu.
§3. Rekrutacja
1. Zgłoszenie do udziału w Projekcie odbywa się na podstawie złożonej deklaracji uczestnictwa wraz z oświadczeniami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych i spełniania kryteriów grupy docelowej. Dokumenty w formie papierowej należy dostarczyć do Koordynatora lub Biura projektu. W przypadku osób z niepełnosprawnościami, wymagane może być przedłożenie do wglądu orzeczenia o niepełnosprawności.
2. Osoby kandydujące do uczestnictwa w projekcie mogą wziąć udział w procesie rekrutacyjnym tylko raz w całym okresie trwania projektu. Składając formularz zgłoszeniowy, kandydat/-ka wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacyjnego oraz realizacji projektu.
3. Szczegółowe terminy rekrutacji oraz wzory dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naboru będą ogłaszane na stronie internetowej projektu oraz dostępne będą w Biurze Projektu.
4. Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona i będzie podawana w każdym ogłoszeniu rekrutacyjnym.
4.5. W trakcie rekrutacji kandydaci/-tki zostaną poddani/-e ocenie punktowej zgodnie z ustalonymi kryteriami formalnymi i selekcji:
A. studenci i studentki:
- na podstawie kompletności dokumentów rekrutacyjnych i spełnienia kryteriów grupy docelowej (pomiar 0/1);
- rekrutacja na studia I stopnia: matura;
- rekrutacja na dodatkowe elementy kształcenia: status studenta na specjalności objętej wsparciem w projekcie;
- student niepracujący +10pkt;
- student pracujący niezgodnie z kierunkiem +5pkt;
- skumulowana średnia ocen.
B. kadra dydaktyczna:
- na podstawie kompletności dokumentów rekrutacyjnych i spełnienia kryteriów grupy docelowej (pomiar 0/1)
- pierwszeństwo dla pracowników etatowych +10pkt
- wynik oceny kadry dydaktycznej przez studentów.
W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie zdecyduje kolejność zgłoszeń.
6. Za rekrutację do projektu odpowiada 3-osobowa Komisja Rekrutacyjna, składająca się z koordynatora/-ki merytorycznego/-ej, przedstawiciela/-ki dziekańskiego i pracownika/-cy Biura Projektów.
7. Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje i odwołuje Kierownik projektu.
8. Do zadań Komisji należy:
• Ustalanie terminów przyjmowania zgłoszeń na poszczególne formy wsparcia.
• Przyznawanie oceny punktowej kandydatom.
• Ustalanie list osób przyjętych na szkolenia.
Posiedzenia Komisji są protokołowane.
§4. Działania w ramach projektu
1. Modyfikacja programów studiów
o Współpraca z pracodawcami nad nowymi specjalnościami:
§ Informatyka: Inżynier nowoczesnych technologii (Metaverse, Web3.0, FinTech)
§ Administracja: zrównoważone zarządzanie projektami
§ Finanse i Rachunkowość: zrównoważone zarządzanie finansami
o Modernizacja bazy dydaktycznej, w tym stworzenie laboratoriów VR/AR oraz platformy projektów dyplomowych.
2. Indywidualne ścieżki rozwoju kompetencji studentów
o Program mentoringowy i tutoringowy.
o Organizacja wizyt studyjnych (min. 9), staży (36) i szkoleń (150h) zgodnych z diagnozą potrzeb uczestników.
o Stypendia stażowe dla studentów.
3. Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej
o Szkolenia z zakresu cyfryzacji, zielonej transformacji oraz nowoczesnych metod nauczania.
o Staże w firmach krajowych i zagranicznych.
o Wizyty studyjne i programy certyfikacyjne.
4. Implementacja modelu Blended Learning i Digital Learning
o Wprowadzenie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych (VR, AR, e-learning, gry biznesowe).
o Onboarding studentów w rozszerzonej rzeczywistości.
o Zajęcia wyrównawcze online i powtórki egzaminacyjne.
§5. Zasady uczestnictwa i obowiązki uczestników
- Uczestnicy zobowiązani są do regularnego uczestnictwa w zajęciach, szkoleniach i stażach zgodnie z harmonogramem projektu.
- Uczestnicy są zobowiązani do wypełniania ankiet ewaluacyjnych i raportów wymaganych w ramach monitorowania efektów projektu.
- Rezygnacja z udziału w projekcie wymaga pisemnego uzasadnienia. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnik może zostać zobowiązany do zwrotu kosztów związanych z jego udziałem.
§6. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia i obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, pod warunkiem wcześniejszego poinformowania uczestników.
- Sprawy nieuregulowane w regulaminie rozstrzyga Kierownik Projektu w porozumieniu z Uniwersytetem Dolnośląskim DSW.
Dokumenty rekrutacyjne
Kontakt
Kontakt
Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu
ul. Strzegomska 55
53-611 Wrocław
Biuro Projektów
ul. Wagonowa 1
53-609 Wrocław
e-mail: biuro.projektow@dsw.edu.pl
Zgłoszenia o niezgodności działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych
Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu informuje o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa, skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.
Informacja dotycząca przestrzegania zasad horyzontalnych stosowanych w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Uprzejmie informujemy o możliwości zapoznania się z materiałami dotyczącymi przestrzegania zasad horyzontalnych, w tym m.in. zasady równości szans płci, obowiązujących w projektach współfinansowanych w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2021- 2027 dostępnymi na stronie internetowej: